D'Annunzio w relacjach Konecznego
Main Article Content
Abstrakt
D’Annunzio in Koneczny’s reviews
Abstract
Feliks Koneczny, as most Polish reviewers, distanced himself from the topics of dramaticworks of Gabriele d’Annunzio. Yet due to the acting of Wanda Siemaszkowa, StanisławaWysocka and Helena Modrzejewska he explained with great interest the poetics (style,imagery) and staging (word, gesture, movement) of Il sogno di un mattino di primavera (1897)and La Gioconda (1899) in Cracow theatre.
Keywords: „Przegląd Polski”, Municipal Theatre in Cracow, dramatic text, performance
Downloads
Article Details
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
POLITYKA PRAW AUTORSKICH
Wydawca „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria” jest upoważniony do korzystania oraz do rozpowszechniana wszystkich opublikowanych w czasopiśmie materiałów na podstawie umowy licencji niewyłącznej, zawartej uprzednio na czas nieoznaczony każdorazowo z autorem/ką konkretnego utworu na określonych w tamtejszej umowie polach eksploatacji.
POLITYKA OTWARTEGO DOSTĘPU
„Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest dostępna bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach licencji niewyłącznej CreativeCommons (CC BY-NC-ND 4.0). Użytkownicy/ki mogą czytać, pobierać, wykonywać kopie, rozpowszechniać, drukować, wyszukiwać lub linkować do pełnych tekstów artykułów w tym czasopiśmie bez uprzedniej zgody wydawcy lub autora/ki pod warunkiem podania źródła dostępu i autorstwa danej publikacji. Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (http://www.soros.org/openaccess).
Bibliografia
Gajda K., Słownik polskich krytyków teatralnych, red. nauk. E. Udalska, t. 1, Warszawa 1994.
Gajda K., Świat krytycznoteatralny Feliksa Konecznego, Kraków 2006.
Głowiński M., Kostkiewiczowa T., Okopień-Sławińska A., Sławiński J., Słownik terminów literackich, red. J.
Sławiński, wyd. 4 bez zmian (dodruk), Wrocław–Warszawa–Kraków 2007.
Marchesani P., Gabriele d’Annunzio sulle scene del Teatr Miejski di Cracovia (1901–1905), [w:] Studi slavistici in ricordo di Carlo Verdiani, a cura di A.M. Raffo, Pisa 1979.
Mrazek S., Środki ekspresji pozasłownej w dramatach Staffa, Tetmajera i Przybyszewskiego, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1980.
Pavis P., Słownik terminów teatralnych, słowo wstępne napisała A. Ubersfeld, przeł., oprac. i uzup. opatrzył S.
Świontek, wyd. 2 bez zmian, Wrocław–Warszawa–Kraków 2002.
Podraza-Kwiatkowska M., Pro et contra. Polscy krytycy o Gabrielu d’Annunzio, [w:] tejże, Somnambulicy – dekadenci – herosi. Studia i eseje o literaturze Młodej Polski, Kraków 1985.
Solarska-Zachuta A., Repertuar teatru krakowskiego 1899–1905, Warszawa 1979.